24 november 2011

so read your books, but stay out late some nights

man lærer så lenge man lever. ikke undervurder "lette" tema før eksamen, de kan komme tilbake og bite ur ass og få deg til å se idiotisk ut når du forklarer kompliserte psykologiske fenomener uten problem, men sliter med å finne utfordringer rundt det å vurdere om et barn har adhd. JAJA.

så sitter man her da, med exphil og er nøye og streker over, noterer, tegner en tabell her og der, sjekker ord i exphilbibelen, repeat. skal kicke ass. skal overraske seminarleder så han detter av stolen og erklærer meg exphilgud og trygler meg om å bli hans læremester. som jeg selvsagt takker pent nei til fordi jeg er så fenomenal at mine evner trengs andre steder i verden enn uit.

har også lært at jack's mannequin er perfekte lese-til-eksamen-musikken. det sier jeg ikke bare fordi det bandet og andrew mcmahon er føkkings genialt men fordi det ikke bråker for mye, bråker nok, har fine tekster jeg ikke irriterer meg over, tekster jeg allerede kan fra før så jeg trenger ikke å tenke etter for å lære meg dem. nydelig. evig elsk. gi meg jack's mannequin-billett, forvent grining, hyling og hjertekollaps.

Ingen kommentarer: